Tijdens het bestellen kun je kiezen tussen 2 tot 5 teams. Elk team kan bestaan uit 2 tot 6 spelers. Je kunt een tocht dus al vanaf 4 personen spelen. Wil je een QRtocht organiseren voor meer dan 30 personen? Dan is het aan te raden om meerdere routes uit te stippelen, zodat verschillende teams tegelijk kunnen starten. Plaats in dit geval meerdere afzonderlijke bestellingen. Voor iedere bestelling ontvang je een link om de route te bepalen.
Absoluut! Onze QR-tochten zijn geschikt voor alle leeftijden en daarom ook erg leuk voor een familiedag! De vragen en raadsels van onze tochten ‘Moord op de Muzikant’ en ‘Het Gestolen Schilderij’ zijn ontwikkeld voor volwassenen, echter is het voor kinderen alleen al leuk om de QR-codes te zoeken, op te sporen en te scannen. We hebben ook 2 QR-tochten ontwikkeld speciaal voor kinderen: ‘De Magische Verdwijning’ voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar en 'Op Avontuur in de Jungle' voor kinderen van ongeveer 6-8 jaar. Deze tochten zijn erg leuk voor een kinderfeestje!
Hoelang een QR-tocht duurt is afhankelijk van de route die jij uitzet. Een team is gemiddeld 40 minuten bezig met het oplossen van de vragen. Heb je een route uitgestippeld waarbij je 30 minuten moet wandelen/fietsen, dan ben je in totaal dus ongeveer 1 uur en 10 minuten met de QR-tocht bezig. Daarbij moet je er rekening mee houden dat elk team ongeveer 10 minuten na elkaar vertrekt, waardoor je iets meer tijd moet reserveren.
Dat bepaal je helemaal zelf! Onze QR-tochten kunnen op elke gewenste locatie in Nederland (of daarbuiten!) uitgezet worden. Het is wel aan te raden om de route uit te zetten op paden/straten/wegen die zichtbaar zijn op de kaart. Stel jouw route gemakkelijk samen met onze QR-tocht Generator en heb in no-time een leuke tocht geregeld op elke willekeurige locatie.
Nee, dat het mooie aan onze QR-tochten. Als organisator heb je erg weinig voorbereiding nodig om de tocht succesvol te laten verlopen. Het enige wat jij als organisator moet doen is een route uitstippelen die de deelnemers gaan lopen of fietsen, en aangeven waar je de QR-codes gaat ophangen. Als je de materialen thuis hebt ontvangen, hoef je de QR-code stickers en de geheime voorwerpen alleen nog maar op de aangegeven plek te plaatsen, dat is alles!
Op onze website kun je in 3 stappen eenvoudig je route samenstellen. Je kiest een startpunt van de route, kiest 5 locaties voor de QR-codes en kiest een opbergplaats voor een geheim voorwerp. Het is wel handig om locaties uit te kiezen waar je gemakkelijk een QR-code op kan plakken. Het is ook aan te raden om van tevoren te bedenken hoelang de route ongeveer moet duren. Voor het oplossen van de vragen is een team gemiddeld 40 minuten bezig. De tijd van de wandel- of fietsroute komt hier nog bij op, houd hier rekening mee.
Jazeker! Als je een QR-tocht naar keuze hebt besteld, ontvang je per e-mail een link waarin je de route kunt bepalen. Je kunt de route nog tot het laatste moment bepalen en wijzigen.
Ja dat kan. Je kunt je route nog tot het laatste moment wijzigen, ook al heb je de materialen al in huis. Bij de bestelling ontvang je per e-mail ook een link waarmee je je route op elk moment kan wijzigen.
De deelnemers krijgen op hun telefoon een cryptische routekaart te zien en een aanwijzing om de eerste QR-code op deze routekaart te vinden. Wanneer de deelnemers de eerste QR-code hebben gevonden, scannen ze deze QR-code met hun smartphone en krijgen ze de eerste opdracht in beeld. Lukt het de deelnemers om de code te kraken? De code die voortkomt uit deze opdracht is meteen de volgende QR-code locatie op de cryptische routekaart. Hier moeten de deelnemers dus naartoe lopen/fietsen/rijden. Middels LIVE-locatie (blauwe stip) zien deelnemers waar ze zich bevinden op de kaart. De deelnemers bepalen zelf welke route ze nemen van QR-punt naar QR-punt. Zo moeten ze bij elke QR-code raadsels oplossen om steeds een beetje dichter bij de oplossing van het mysterie te komen.
Zeker! Het enige wat je tijdens de bestelling moet aangeven is het aantal teams. Hoeveel spelers je vervolgens in een team indeelt, is helemaal aan jou en kan variëren van 2 tot 6 spelers. Dit maakt verder niks uit voor de bestelling die je plaatst.
Nee. Tijdens een QR-tocht komen de digitale wereld en de fysieke wereld bij elkaar, maar hiervoor zijn geen ingewikkelde handelingen nodig. Het enige wat je nodig hebt is een smartphone met camera en browser. Je scant een gevonden QR-code met je camera en een puzzel opent met 1 click in je browser. Je hebt in principe maar 1 smartphone nodig per team, maar het is natuurlijk leuk als iedereen de code even kan scannen om de opdracht goed te kunnen zien.
Op de meeste smartphones kun je met de camera een QR-code scannen. Richt je camera op de QR-code, en de webpagina komt in beeld. Mocht jouw camera geen QR-code scanner hebben, dan kun je op je telefoon een app downloaden. Er zijn vele QR-code apps waarmee je een QR-code kan scannen.
In principe zijn de materialen bedoeld voor eenmalig gebruik. De QR-code stickers blijven echter werken, dus zijn eventueel nog een keer opnieuw te gebruiken, als er zuinig mee wordt omgegaan.
Je kunt met onze handige tool zelf een route uitstippelen in jouw omgeving. Alle teams die deelnemen lopen dezelfde route en gaan ongeveer 10 minuten na elkaar aan de tocht beginnen. Zo komen de teams elkaar onderweg hoogstwaarschijnlijk niet tegen.
Het is zeker mogelijk om een QRtocht te doen met 1 team, dus zonder het wedstrijdelement. Zodra je een tocht in het winkelwagentje hebt geplaatst, is het aantal teams terug te zetten naar 1 team.
Als organisator kan je inderdaad het spel uittesten door de QR-code stickers te scannen en de puzzels op te lossen. De QR-code stickers verlopen niet, dus zijn zonder limiet te scannen.
Aan de toegang tot de QRtocht zit geen limiet.
Het is zeker mogelijk om de QRtocht met auto’s te doen. Je kiest zelf langs welke punten de deelnemers geleid worden, dus dan kan je rekening houden met handige punten waar auto’s gemakkelijk kunnen komen en stoppen.
De afstand tussen de punten is volledig zelf te kiezen en niet gebonden aan een bepaalde limiet.
Het plaatsen van de punten op de kaart kan erg precies gedaan worden, maar het is vooral belangrijk dat de QR stickers te zien zijn door de teams, vanaf het punt dat op de kaart is aangewezen. Punten zijn te verslepen op de kaart (ook tijdens of na het plaatsen van de stickers) om de beste plek te kunnen kiezen.
Deelnemers worden via een instructieblad naar een mobiele website geleid, met een kaartje waarmee ze telkens de volgende locatie kunnen vinden. Deze locaties worden wel op een vaste volgorde doorlopen.